Cumartesi, Şubat 14

dollhouse



özlenen joss whedon, beklenen dizi. 

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ya bilmiyorum ben, whedon hep aynı yapıyı kullanıyor gibime geliyor. Kattığı queer dinamikler de ne derece başarılı oturuyor yapıya o da tartışmalı, tabi hetero monotonluğunu kırmak adına için çok önemli gene de mesela Buffy'de ki lezbiyen çiftin cadı olması bana çok boktan bir seçim gibi gelmişti.

bir de şöyle bir şey varmış, cuma günü slotunda başlayan hiçbir fox dizisi ikinci sezonu görememiş.

son olarak layoutunu değiştir, yorum yaptın mı göremiyoruz.

d dedi ki...

ay layout hatali, preview da gosterdigini iddia ediyo ama gercekte i-ih. bu biiiiiiiir. buffy deki lezbiyen cift cadi diousun da, gothic bi diziden bahsediosun, heteroseksuel siradan ve kadin olamayandan cadi ve lezbiyene giden yol sosyal bir elestiri degil de nedir. whedon in basi yapimcilarla zaten hep beladadir hatta sanirim 12. episodu cektikten sonra bir durup dusunmus bu dizi dogru yere gidiyor mu diye. cekmeye devam ediyormu emin degilim. dollhouseda ilk episoddan itibaren konusmalara yedirilmis -shakespeare den bk kulliyatina- gondermeleri bulmayi ve cozmeyi seviyorum ve seviyorum. dizilerdeki janrlar arasi dansin tangosunu yaptigini dusundugum whedona ise bayiliyorum.

Adsız dedi ki...

bu bir diye başlayıp devamını getirmemek çok passé bu biiiiir. cadı ve lezbiyen meselesi o kadar sıradan bir basmakalıp,yok daha cafcaflı olarak: stereotip, bir yerden bir yere geliyorsa bu geriye doğru bir hareket bence. queer karakter koyma hamlesinin dışında onu daha ileriye taşıyan bir alt-metin olsun, hareket olsun göremiyorum, zaten buffy gibi kim kimi sikiyor gibi dizide, buffy kendi adına iki vampirle sevişiyor, lezbiyenlikde tüm bu freakshow'un bir parçası olarak görülebilirmi? bir de böyle bir tehlike var.

d dedi ki...

ne diosun hiç anlamıyorum, asıl passé olan bu. fantaziye de freakshow dedin ya, herkes kendi kaderini yaşayabilir artık. alt metin: being articulate 101i al öyle görüşelim.