Perşembe, Aralık 6

tired von trier

Trier'i oldum olası sevmem, yasaklansın, kaldırılsın yakılsın filmleri. benim gibi sevmeyen birini buldum, zizek. (bkz, altyazı aralık 2007)
"...En aşağılıklaştığı filmi Gerizekalılar'dır. Gerizekalı bir adamın, gerizekalılar için gerizekalılarla birlikte çektiği bir film. İlgimi çeken tek şey, bana ordaki seks sahnelerinin gerçek olduğunun söylenmiş olmasıydı ama filmdeki adamlar o kadar mide bulandırıcı ki, sizde sadece iktidarsız olma isteği uyandırıyor, sekse olan ilginizi kaybetmenize yol açıyor. Ne demek istediği de hiç belli değil filmin. Bu deliliğin bir çeşit özgürleştirme olduğunu mu söylemeye çalışıyor yoksa daha çok bir özeleştiri mi yapıyor? Özgürleştirmeye çalıştıkları kadına yaptıklarını radikal bir eleştiri olarak da okuyabilirsiniz ama bana sorarsanız von Trier ne yapıyor olduğunun üzerinde yeterince net bir şekilde düşünemeyecek kadar gerizekalı. "

3 yorum:

bezelye dedi ki...

5 engel ve dogville dışındakilerin hepsinde uyuya kaldım ben de.

5 engel çok güzel bir film ama. (mükemmel insan comment yazıyor)

yaqari dedi ki...

trier gerçekten berizekalı, yalnız europa'yı bir köşeye koymak gerekir diye düşünüyorum.

d dedi ki...

5 engel değişikti, çunku trier den ziyade engel koyduğu yönetmenin çekimleriydi söz konusu, filmi katlanılabilir kılan buydu bence, oyropa konusunda haklısın ne yazık ki, trier sinemayı bi filmde yapmış bitirmiş.